روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

۴۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خدمات تعمیرات منزل

گروه خدماتی تعمیرات ساختمان خدمت از ما ، انواع تعمیرات جزیی ساختمان و همچنین اجرای کلیه مراحل بازسازی ساختمان را با بهترین کیفیت و هزینه ای مناسب انجام می دهد. برای تعمیرات ساختمان  باید شخصی را انتخاب کرد که تجربه و مهارت قابل قبولی در این زمینه داشته باشد تا بتواند مناسب ترین راه حل ها را برای خدمات تعمیرات منزل به شما پیشنهاد دهد و از بهترین مصالح استفاده کند ، به گونه ای که هزینه خدمات تعمیرات منزل زیادی روی دست شما نگذارد .



تعمیرات منزل


انجام تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل و نگهداری از آن برای حفظ امنیت و راحتی افرادی که در ساختمان هستند لازم است و باید به طور منظم انجام شود.برای خیلی از ماها پیش آمده است که مشکلی کوچک مانند ترک خوردگی قسمتی از دیوار در خانه به وجود آید اما اعضای خانه زمان و دانش کافی برای انجام تعمیرات نداشتند و این خرابی به مرور زمان تبدیل به یک مشکل بزرگ تر در ساختمان شده است. اما اگر کار خدمات تعمیرات منزل را در کم ترین زمان با گروه خدمت از ما در میان بگذارید، نه تنها مشکل بزرگتر نمی شود بلکه هزینه تعمیرات ساختمان را برای شما به صورت کلی در آینده پایین خواهد آورد.


 چند نوع تعمیرات ساختمان داریم ؟


معمولاً تعمیرات ساختمان شامل کارهایی هستند که جهت حفظ وضعیت مناسب ساختمان انجام می شوند.این که هر چند وقت یکبار تعمیرات و نگهداری از آن انجام شود به مقدار استفاده از تاسیسات موجود در ساختمان بستگی دارد. انواع تعمیرات ساختمان میتوانند به سه دسته تقسیم شوند :


تعمیرات منزل

تعمیرات آپارتمان سالانه

تعمیرات ساختمان خاص

 


تعمیرات منزل


تعمیرات منزل ، نوعی تعمیرات و خدمات نگهداری از ساختمان هستند که وقت به وقت پیش می آیند و سریعاً باید انجام شوند که شامل کارهایی مثل مشکلات لوله کشی ساختمان، منبع و پمپ آب، گرفتگی لوله و لوله بازکنی، عوض کردن فیوز های سوخته یا مشکل دار، کلید ها و پریزهای برق دارای اشکال و… میشود.


هدف از این نوع تعمیرات منزل این است که سرویس هایی که مکرراً استفاده میشوند به مشکل برنخورند و به طور پیوسته و روان کار کنند .


 


انجام تعمیرات ساختمان به صورت سالانه


این نوع تعمیرات ساختمان ، برای حفظ زیبایی ساختمان و جلوگیری از کاهش عمر تاسیسات موجود در ساختمان انجام میشود. کارهایی نظیر سفیدکاری، رنگ آمیزی و نقاشی ، تعویض در و پنجره ، کاشی کاری ساختمان ، تمیز کردن منابع آب ساختمان و … که به طور منظم و معمولاً سالانه انجام میشوند.


 تعمیرات ساختمان شامل چه مواردی می شود ؟


خدمات تعمیرات منزل و تعمیرات ساختمان با تنوع بالایی در خدمت از ما ارائه می شود. این خدمات شامل موارد زیر می باشند:


تعمیرات آپارتمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان اداری

بازسازی خانه های کلنگی

بازسازی ساختمانهای قدیمی

تعمیرات جزئی ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان

تعمیرات داخلی ساختمان

 

  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

کارگر نظافت منزل

خدمت از ما با اعزام کارگر نظافت منزل  و بهترین نظافتچی خانم و آقا کار  نظافت منزل شما را بدون هیچ نقصی انجام دهد. در واقع با گرفتن کارگر نظافت منزل خیال خود را آسوده کنید. خدمت از ما سعی دارد با اعزام بهترین نیروی خدماتی نگرانی شما را برطرف کند همچنین خدمات نظافت منزل ما دارای چند شعبه شرکت خدماتی نظافتی در کل ایران شامل : اعزام کارگر نظافت منزل برای نظافت منزل در تهران ، اعزام کارگر نظافت منزل برای نظافت منزل شیراز ، نظافت منزل مشهد  و… می باشد.


کارگر نظافت منزل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


کارگر نظافت منزل باید دارای ویژگی های زیر باشد:


نظافتچی منزل باید دارای ظاهری مناسب و موجه باشد.

کارگر نظافت منزل باید برای انجام این مسئولیت آموزش دیده باشد و مهارت های لازم را داشته باشد.

نظافتچی خانم یا آقا باید مورد اطمینان باشد.

کارگر نظافتچی باید وقت شناس ومسئولیت پذیر باشد.

نظافتچی باید آشنایی کامل با مواد شوینده وموارد استفاده از آنها داشته باشد.

نظافتچی باید به خواسته های کارفرما ونیازهای وی توجه داشته باشد.



تعیین نرخ دستمزد به یک کارگر نظافت منزل توسط خدمت از ما


ساعات کاری از 4 ساعت پایه شروع می شود ولی خدمت از ما برای شمایی که ساعات بیشتری نیاز به نظافتچی دارید نیز چاره ای اندیشیده است، شما می توانید  به ازاء هر یک ساعت اضافه کاری مبلغی را پرداخت کنید و از این خدمت بهره ببرید.



نظافتچی آقا برای انجام چه کارهایی بهتر است؟


شرکت خدمات نظافت ، نظافتچی آقا را برای کارهای سنگینی که نیاز به دقت و ظرافت کار ندارند مانند شست و شوی دیوارها، تمیز کردن شیشه ها، شستشوی مشاعات ساختمان، تمیز کردن لوستر، کارهایی که نیاز به استفاده از چهارپایه دارند و… پیشنهاد می دهد.


پس پیشنهاد ما برای شما این است که برای نظافت بخش هایی که نیاز به قدرت بندی بالاتری دارد از شرکت خدماتی ما درخواست نظافتچی آقا را بدهید.


کارگر نظافت خانم برای چه کارهایی پیشنهاد می شود؟


استفاده از کارگر خانم برای نظافت منزل برای کارهایی مانند تمیز و مرتب کردن کمدها، مرتب کردن منزل، گردگیری، تی و جارو کف، شست و شو و تمیز کردن کابینت، نظافت آشپزخانه، مرتب کردن وسایل و … توصیه می شود. معمولا خانم ها کارهایی را که نیاز به ظرافت عمل دارند را بهتر انجام می دهند پس بهتر است این قبیل کارها را به خانم ها بسپاریم.



  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

لوله بازکنی تبریز

لوله بازکنی در تبریز  خدمات زیادی از جمله تشخیص ترکیدگی لوله همراه با رفع نشتی لوله ،  رفع گرفتگی لوله فاضلاب ، رفع نشتی لوله ، رفع گرفتگی لوله حمام و سینک ظرفشویی ، رفع گرفتگی توالت فرنگی ، لوله بازکنی ، تخلیه چاه و … ارائه میدهد . لوله بازکنی تبریز با به کارگیری  ابزار های  بسیار حرفه ای و ابزارهایی مطابق با تکنولوژِی روز دنیا و  همچنین با استفاده از مجهز ترین دستگاه لوله بازکنی آماده خدمت رسانی به شما است .



استفاده از اسید لوله بازکنی


 شما میتوانید جوهر نمک، اسید لوله بازکن یا هر ماده شیمیایی از نوع جامد یا محلول که مناسب انجام این کار باشد را به عنوان چاه باز کن استفاده کنید.اسید لوله بازکن اگر به درستی استفاده شود، میتواند بیشتر گرفتگی ها را برطرف کند، البته قبل از خرید از مناسب بودن نوع محلول لوله باز کن برای لوله ها و فلزاتی که با اسید لوله بازکن در تماس خواهند بود، اطمینان حاصل کنید.

نکته: قبل از استفاده از محلول لوله باز کن، طرز کار و موارد ایمنی نوشته شده بر روی آن را بخوانید و به آن ها عمل کنید.


اگر احیاناً به علت گرفتگی هنوز مقداری آب در سینک، روشویی، وان حمام یا روی صافی وجود دارد، آب را با ظرفی خارج کنید.


 اگر از اسید لوله بازکن مخصوص رفع گرفتگی لوله استفاده میکنید، باید بر روی آن مقدار لازم برای استفاده نوشته شده باشد. بسته به نوع محلول لوله باز کن، مقدار ماده مورد نیاز متفاوت است. سر ظرف اسید لوله بازکن را به آرامی باز کنید و مراقب باشید هنگام باز کردن،محلول لوله باز کن به بیرون نپاشد.

نکته: هنگام استفاده از هر ماده شیمیایی جهت بازکردن لوله فاضلاب، حتماً از دستکش و ماسک مناسب استفاده کنید.

نکته: اگر هنگام استفاده، مقداری از اسید لوله بازکن جای نامناسبی ریخت، سریعاً آن را پاک کنید.


 بعد از ریختن محلول لوله باز کن درون محل گرفتگی، باید کمی صبر کنید تا اسید لوله بازکن اثر خود را بگذارد. اگر بر روی ظرف ماده شیمیایی زمان مورد نیاز برای اثرگذاری ماده نوشته نشده، معمولاً حدود 15 تا 30 دقیقه کافی است.

نکته: به صورت دقیق زمان بگیرید که بیشتر از زمان مورد نیاز اسید لوله بازکن باقی نماند. اگر محلول لوله باز کن بیشتر از زمان مورد نیاز بماند، میتواند باعث خوردگی و پوسیدگی لوله فلزی یا پلاستیکی شود.


بعد از زمان مورد نیاز، اسید لوله بازکن باید اثر خود را گذاشته باشد. شیر آب سرد را باز کنید. اگر گرفتگی رفع شده باشد باید آب سریعاً جریان پیدا کند و پایین برود.

هشدار: اگر بعد از یک یا چند بار استفاده از یک ماده شیمیایی، گرفتگی رفع نشد، به هیچ وجه اسید لوله بازکن های مختلف را با هم مخلوط نکنید یا محلول لوله باز کن متفاوتی را بلافاصله استفاده نکنید.


استفاده از سیم برای لوله بازکنی تبریز


توجه داشته باشید که ممکن است استفاده از این روش برای رفع گرفتگی لوله هایی که دارای زانو ( به محل خم شدن لوله، زانو گفته میشود) هستند راحت نباشد. هم چنین در این روش از محلول لوله باز کن استفاده نمی کنیم.

یک رخت آویز فلزی را خم کنید به صورتی که به شکل سیم صافی در آید.

• میتوانید از هر سیمی استفاده کنید ولی سیم نباید کلفت باشد و استحکام کافی داشته باشد.

با استفاده از انبردست انتهای سیم را به شکل قلاب در بیاورید. ترجیحاً قلاب کوچک باشد. سیم را درون محل گرفتگی وارد کنید و با آن تکه های آشغال یا مو را که منجر به گرفتگی شده اند پیدا کنید و بیرون بکشید. اگر تکه ها به اندازه ای باشند که باعث گرفتگی شده باشند، به قلاب گیر میکنند و میتوان آن ها را بیرون آورد.

• بهتر است هنگام انجام این کار از یک چراغ قوه استفاده کنید تا بهتر بتوانید درون سوراخ را ببینید و عامل گرفتگی را پیدا کنید.

چندین بار این کار را انجام دهید تا وقتی که تکه آشغال یا مویی بیرون نیاید. بعد از انجام این مرحله، جهت اطمینان از رفع شدن گرفتگی شیر آب را باز کنید. اگر آب به راحتی جریان پیدا کرد و پایین رفت گرفتگی باید رفع شده باشد و باعث رفع بوی بد توالت شود.



  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

لوله کشی گاز در منازل، شرکت ها، فضاهای اداری و تجاری، رستوران ها و آشپزخانه ها معمول می باشد، این خدمت با توجه به حجم کار انجام شده به دو دسته ی کلی و جزئی تقسیم می شود. نکته بسیار مهم در خصوص لوله کشی گاز این است که این خدمت فقط توسط متخصصین دارای مجوز انجام می شود. قیمت لوله کشی گاز خانگی شما بستگی به مدل ساختمان دارد. اگر ساختمان آپارتمان باشد هزینه یک واحد را حساب و ضرب در تعداد واحدها می کنند.همچنین هزینه لوله کشی هر واحد بستگی به قطر و میزان متراژ لوله کشی دارد. میزان پیچ خوردگی و خم شدن لوله نیز از مواردی می باشد که می توان به آن اشاره کرد.



قیمت لوله کشی گاز خانگی در کارهای خرده کاری

 


لوله کشی گاز می تواند هم به صورت روکار و هم به صورت توکار باشد.

برای تعمیر و تغییر جزئی در لوله کشی معمولا هزینه قبل از کار به صورت چکی دریافت می شود.

برای درخواست لوله کشی گاز و تعیین قیمت لوله کشی گاز خانگی در تهران می توانید با اپراتور های خدمت از ما تماس بگیرید و یا به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.

 

نکات فنی لوله کشی


همان گونه که در ابتدای متن قیمت لوله کشی گاز خانگی اشاره شد قصد داریم در ادامه متن به نکاتی که در هنگام نصب لوله کشی ساختمان باید به آن توجه کنید اشاره ایی داشته باشیم.

 


کنتور گاز


✅ برای کنتور گاز حتما یک دیوار مجزا درست کنید و هرگز کنتور خود را بر روی دیوار همسایه نصب نکنید.


✅ سعی کنید برای هر واحد مسکونی کنتوری مجزا نصب کنید.


✅ در ساختمان هایی که کنتور داخل راه روی ورودی قرار می گیرد بایستی دربی جداگانه برای کنتور قرار دهید و راه تهویه هوا نیز برای کنتور ایجاد بکنید.


✅ برای کنتور های با فشار بالاتر از G10 بایستی با اداره گاز هماهنگی های لازم را قبل از لوله کشی انجام دهید.



لوله گاز


در بخش‌هایی که در مورد قیمت لوله کشی گاز خانگی نوشته شده بود توضیحاتی در مورد لوله گاز و تاثیر آن در قیمت متری لوله کشی گاز داده ایم در ادامه نکاتی دیگر را در این زمینه خدمت شما عرضه می کنیم.


 


✅ قطر لوله بایستی حتما استاندارد بوده و هرگز نباید از لوله های با قطر بیشتر و یا کمتر استفاده کرد.


✅ شیر قفلی می بایستی حتما در ابتدای لوله کشی استفاده شود.


✅ حداکثر فاصله ار علمک تا کنتور گاز 25 متر می باشد.


✅ تعداد اتصالات پشت سرهم در لوله گاز نباید بیشتر از 2 عدد باشد.


✅ باید قبل از سکونت در خانه حتما تاییدیه های استاندارد لازم را دریافت کرده و پس از آن در خانه ساکن شد.

  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

نصب ایزوگام

نصب ایزوگام به دلیل افزایش ساخت و ساز در این کلانشهر روز به روز در حال افزایش است. این امر باعث شده تا برای نصب ایزوگام با کمبود نصاب ایزوگام حرفه ای  مواجه شویم و نصب ایزوگام توسط نصاب های غیر ماهر و سودجو انجام شود. 





قیمت نصب ایزوگام به چه عواملی بستگی دارد ؟


نداشتن نشتی آب در ساختمان های نوساز و قدیمی یک الزام حتمی است و به همین جهت نصب ایزوگام در ساختمان ها اهمیت ویژه ای پیدا میکند .مردم اکثر اوقات وقتی که به یک خدمت نیاز پیدا می کنند اولین چیزی را که مورد بررسی قرار می دهند قیمت آن خدمت می باشد. برای محاسبه ی قیمت نصب ایزوگام باید به عواملی مانند متراژ کار ، کیفیت ایزوگام ، پیچیدگی کار ، میزان ساعت مورد نیاز برای ارائه خدمت ، خدمات جانبی ، تعداد نیروی مورد نیاز و … می باشد.


آیا می دانید چگونه می توان مرغوب بودن یک ایزوگام را تشخیص داد ؟


برای تشخیص مرغوب بودن و یا نبودن ایزوگام به نکات زیادی باید توجه کرد که ما سعی کرده ایم مهم ترین و ملموس ترین مشخصات را در زیر برای شما بیاوریم تا بتوانید به سادگی کیفیت ایزوگام را مورد بررسی قرار دهید.پس برای آشنایی بیشتر با نشانه های ایزوگام نامرغوب با ما همراه باشید :


ایزوگام ها به دلیل استفاده از پودرهای معدنی باعث می شوند بوی گازوئیل صنعتی و یا مازوت در آن احساس شود اما در ایزوگام های نامرغوب بوی نامظبوعی ناشی از مواد بی کیفیت استفاده شده در آن احساس می شود .

یکی از راحت ترین راه ها برای تشخیص مرغوب بودن و یا نبودن ایزوگام لمس ایزوگام می باشد .اگر هنگام لمس ایزوگام لایه ای سیاه رنگ به دست منتقل شود آن ایزوگام مرغوب نبوده زیرا عدم انتقال رنگ نشان دهنده این است که مواد پلیمری و قیر استفاده شده در ایزوگام مرغوب هستند .

از آنجایی که ایزوگام عایق رطوبتی مقاوم می باشد پس در صورت کشش و تا شدن نباید به سادگی بشکند .حتما از مرغوب بودن ایزوگام مطمئن شوید زیرا ایزوگام نامرغوب عمر و استحکام ساختمان را کاهش میدهد .

یکی از عواملی که می تواند به شما در شناخت ایزوگام مرغوب کمک کند قیمت ایزوگام می باشد که هرچه گران تر باشد به معنای این است که کیفیت ایزوگام بهتر است.


خدمت از ما در چه شهر هایی نصاب ایزوگام را می تواند در اختیار مردم قرار دهد ؟


خدمت از ما به دلیل داشتن شعب در اکثر نقاط ایران می تواند خدمات نصب ایزوگام را در شهر های زیر به شما ارائه دهد .شما می توانید برای ثبت درخواست نصاب ایزوگام در شهر های زیر از طریق راه های گفته شده اقدام کنید تا در اسرع وقت باتجربه ترین متخصص در اختیار شما قرار بگیرد .


خدمات نصب ایزوگام در تهران 

خدمات نصب ایزوگام در اهواز 

خدمات نصب ایزوگام در مشهد

 


کلام آخر

ما سعی کردیم در این صفحه چندی از مهمترین موارد اصولی در مورد نصب ایزوگام را برای شما بیان کنیم  . اگر به اطلاعات جزئی تری در زمینه نصب ایزوگام و نصاب ایزوگام نیاز دارید ، همکاران ما آمادگی دارند تجربیات خود را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند و شما را راهنمایی کنند .


 

  • azam aghaie
  • ۰
  • ۱

کابینت سازی

کابینت و کابینت سازی یکی از وسایل آشپزخانه هست که در زیبایی خانه بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر زیبایی ظاهری کابینت‌ها، به دو نکته‌ی دیگر باید توجه داشت؛ یکی آن‌که کابینت‌ها باید جنس مناسبی داشته باشند و دوم آن‌که باید به‌خوبی و به‌طور اصولی نصب شوند. با استفاده از خدمات متخصصین و افراد کاربلد درزمینه‌ی کابینت، این سه مورد، یعنی زیبایی، جنس خوب و نحوه‌ی نصب اصولی، به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

کابینت سازی حرفه ای است که همیشه درخواست کننده دارد. ساخت کابینت آشپزخانه بخشی از دکوراسیون داخلی منازل است و از اهمیت زیادی برخوردار است. آشپزخانه فضایی برای پخت و پز غذا و همچنین محلی برای غذا خوردن اعضای خانواده است. طراحی و ساخت کابینت با رنگبندی و متریال مختلف، فضای آشپزخانه را دلپذیرتر می کند.


خدمات کابینت سازی
طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را کابینت سازی گویند. خدمات کابینت سازی از ایده و طراحی شروع می شود و تا نصب کابینت ادامه دارد. البته همیشه امکان استفاده از خدمات کابینت سازان برای تعمیر و تعویض کابینت های قدیمی هم وجود دارد. یک کابینت سازی خوب در تهران می تواند طرح مورد نظرتان را با متریال دلخواه تان اجرا کند.

یراق

به تمامی ابزار آلاتی که برای ساختن  و یا به اصطلاح مونتاژ کابینت  احتیاج است  یراق  می گویند .  به طورکلی به تمام وسایل غیر مصرفی از جمله  چکش، گیره ، سرمته، پرما (دریل) ، اره، پیچ بند دستی ، پیچ بند برقی ، پیچ بند شارژی ، پیچ گوشتی دو سو ، پیچ گوشتی چهارسو ، و غیره اطلاق می‌شود در حالی که یراق در حین کار و مونتاژ کابینت به مصرف می‌رسند.

لولا

لولای mdf  معمولاً برای ورق با ضخامت 16  میلی‌متر تا 20  میلی‌متر طراحی شده که در ابتدا به شکل روکار طراحی شده بود .  لولای روکار آن است که در کابینت به گونه‌ای  اندازه بندی و ساخته و نصب می‌شود که در، بر روی لبه جدار و دیواره کابینت تعبیه شده  و آن را بپوشاند . به طور کلی اندازه در  برابر  با ابعاد دهانه در به علاوه 16  میلی‌متر اضافه از هر چهار طرف  می باشد . در محل نصب لولا سوراخی به قطر سی و پنج میلی‌متر در لبه کناری در ایجاد می‌شود .

دستگیره

همانطور که می دانید دستگیره  کابینت برای باز و بسته کردن  در یا کشو در محل مورد نظر نصب می‌شود . محل نصب  باید متناسب  با جهت باز و بسته شدن در ها باشد  . ولی قابل ذکر است که  محل قرار گرفتن در تا حدودی سلیقه ای است  . ولی بر اساس یک الگوی کلی ،  دستگیره کشوها در حد فاصل وسط ضلع طولانی‌تر بالایی تعبیه  . دستگیره کابینت‌های دیواری در گوشه پایینی در قرار می‌گیرند. دستگیره  ها می‌تواند تک پایه  و دو پایه  تک پایه  یعنی اینکه  با ایجاد یک سوراخ و رد کردن یک پیچ در جای خود محکم  ‌شود، و دو پایه یعنی  با دو عدد پیچ در جای خود قرار می‌گیرد. این دستگیره ها  میتواند از جنس پلاستیک یا استیل باشند   .

پایه

پایه زیر کابینت از جنس تمام پلاستیک و نوع  پلاستیک و فلز در اندازه‌های ۵ ،۶، ۷٫۵، ۸، و ۱۰ سانتی‌متر در طرح‌های  گوناگون مانند استیل براق ، استیل مات و … ساخته می شود . معمولاً در هر یک از چهار گوشه هر کابینت زمینی یک پایه قرار می‌گیرد و بهتر است فاصله پایه‌ها بیشتر  از ۵۰ سانتی‌متر نشود .


برای ساخت کابینت هر کسی تجربه و مهارت کافی ندارد پس اگر قصد کابینت سازی دارید می توانید به خدمت از ما اعتماد کنید 


  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

بهترین روش شستشوی کندانسور کولر گازی


بعد از اینکه پنل داخلی کولر گازی را شستشو دادید ، باید کندانسور کولر گازی یا همان پنل خارجی را شستشو دهید‌. حتماً توجه داشته باشید که در این مرحله باید همچنان برق کولر گازی را قطع کنید تا هیچگونه اتصالی در مدار دستگاه و قسمت برد کولرگازی صورت نگیرد‌. هرگونه اتصالی در برد کولر گازی می تواند منجر به سوختن برد دستگاه شود‌. پس لطفا قبل از هر چیزی ابتدا برق دستگاه را قطع کنید.


برای پیدا کردن نحوه شستشو کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی معمولا دو روش وجود دارد که ما در ادامه هر دو روش را به شما آموزش می دهیم:


 روش اول مناسب کسانی است که کاملاً مبتدی هستند و هیچ‌ گونه آشنایی قبلی با مسائل فنی کولر گازی ندارند‌.

 روش دوم مناسب دوستانی هست که از قبل با مسائل فنی تا حدودی آشنایی دارند و میتوانند مشکلات دستگاه را پیدا کرده و یا بر طرف کنند‌.

 

آموزش روش اول :


از آنجا که شما با مسائل فنی آشنایی خیلی کمی دارید ، میتوانید با رعایت اصول اولیه مانند شستشو دستگاه از بابت سرمادهی مناسب و راندمان کولرگازی مطمئن شوید‌. به این ترتیب تا حدود زیادی هم در مصرف برق صرفه جویی خواهید کرد‌. ببدین ترتیب نحوه شستشو کندانسور و پنل بیرونی کولر گازی به شرح زیر است.


اگر دستگاه کارواش خانگی یا یک جت پمپ دارید ، می توانید با استفاده از آن پنل پشت و کنار کندانسور را با آب پرفشار کاملاً تمیز کرده و کثیفی ها را پاک کنید‌.


در حین کار نگران موتور فن دستگاه که ممکن است هنگام شستشو خیس شود نباشید چون این موتور کاملاً در برابر آب عایق می باشد و مشکلی برای دستگاه پیش نخواهد آمد.


وقتی پنل ها را شستشو دادید و کثیفی ها شسته شدند ، تا دو ساعت کولر را روشن نکنید‌. بعد از گذشت ۲ ساعت می‌توانید کولرگازی را روشن کرده و شاهد سرمای لذت‌ بخش کولر گازی باشید‌.


مراقب باشید که در هنگام شستشو اگر آب را با فشار زیاد به طرف کویل ها یا همان پره های فلزی دستگاه بگیرید ، ممکن است این کویل ها یا پره ها خم شده و در راندمان و کارکرد کولر گازی تاثیر منفی بگذارند‌. تا جایی که میتوانید در هنگام شستشو دقت کافی داشته باشید‌.


آموزش روش دوم :


روش دوم مخصوص دوستانی است که از قبل تا حدودی با مسائل فنی آشنایی دارند‌.‌ توصیه میشود قبل از شستشو پنل ها ، درب بالایی کندانسور که در شکل روبرو مشخص شده است را بازکرده و تمامی کویل ها (فین) را به صورت کامل با فشار آب یا دستگاه کارواش خانگی شستشو دهید و هنگامی که از تمیز شدن کویل ها مطمئن شدید ، نوبت به جعبه برق دستگاه می‌رسد.


 تا جایی که امکان دارد سعی کنید خاک روی جعبه برق را گرفته و جعبه برق را حسابی تمیز کنید‌. تمامی پیچ‌ها را با پیچ‌گوشتی محکم کنید تا هنگام شستشو براثر لرزش دستگاه هیچ کدام از سیم ها باز نشوند‌. اگر هر کدام از سیم ها شل شده و یا باز شوند نیاز است که با تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس گرفته و از او بخواهید که برای بررسی جعبه برق دستگاه شما به شما کمک کند. 


بعد از شستشو کویل ها ، درب بالایی را مثل حالت اول بر روی دستگاه ببندید و پیچ‌ های آن را محکم کنید تا کولر گازی هنگام کار هیچگونه سر و صدای اضافی تولید نکند‌.


همین کار های بسیار ساده که شما انجام می دهید تا حد بسیار زیادی در کارکرد و راندمان دستگاه شما تاثیر دارد و میتواند جلوی خرابی های بیشتر را بگیرد‌ و شما تا مدت ها نیاز به تعمیر کولر گازی نخواهید داشت. به همین دلیل تا حد بسیار زیادی هم در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

علت پرتاب آب کولر گازی

آیا میدانید دلیل پرتاب آب کولرگازی از پنل داخلی آن چیست ؟


شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که هنگام استفاده از کولر گازی از پنل داخلی آن قطرت آب به بیرون پرتاب می‌شود؟

پرتاب آب کولرگازی یکی از بدترین حالاتی است که برای یک کولر گازی در فصل گرم سال اتفاق میافتد زیرا در این حالت شما قادر به استفاده از کولر گازی خود نخواهید بود. زمانی که این اتفاق میافتد علاوه بر خساراتی که می‌تواند به خانه شما مانند خراب کردن گچ، خراب کردن کاغذدیواری و فرش شما وارد کند و مجبور به تعمیر فوری آن می شوید.  پس از علت پرتاب آب کولر گازی آگاه باشید تا کمتر دچار مشکل شوید .


علت پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی چیست؟

 

همانطور که می دانید پرتاب آب از کولر گازی علت‌های زیادی می‌توانید داشته باشد که ما در مهمترین  علت‌های آن‌که در اکثر کولر گازی اتفاق می افتد پرداخته ایم .


اولین  و شایع ترین علت پرتاب آب کولر گازی یا همان اسپیلت، کمبود گاز اسپیلت است . جالب است بدانید شارژ کولر گازی ارتباط مستقیمی با این سیکل سرمایش دارد  .

اگر به هر دلیلی گاز کولر گازی از یک مقدار معینی  کمتر باشد در سیکل سرمایش اختلالی رخ می دهد  و سیکل  به هم می‌ریزد و باعث می‌شود تا فین‌ها یا کویل های پنل یخ بزند و در فاصله‌ای که کمپرسور کولر گازی شما کنتاکت می‌کند یا موقتاً از کار میافتد این یخ‌ها آب‌شده و از روی پنل لیز خورده جلوی پرتاب باد کولر افتاده و به‌وسیله پرتاب باد به سمت بیرون پرت می‌شود .


حال اگر کمبود گار اسپیلت عامل این مشکل باشد راه کار چیست ؟ باید گفت که  بهترین راه برطرف کردن این مشکل این است که کولر گازی اسپیلت خود را نشت‌یابی کرده و زمانی که از نبود نشتی یا برطرف شدن آن اطمینان پیدا کردید  کولر خود را شارژ گاز کنید تا این مشکل کاملا  برطرف شود.


دومین علت پرتاب آب کولر گازی ،  شکستن سینی یا قاب ناودانی آب می باشد که آب از آن به‌صورت قطره‌قطره روی فن بلور یا جلوی آن ریخته و به سمت بیرون پرتاب می‌شود حال باید بدانیم که علت شکستن سینی ناودانی چیست ؟

 

علت شکستن سینی ناودانی چیست ؟


یکی از علت‌هایی که سینی ناودانی دچار شکستگی می شود  درست نصب نشدن پنل یا بالانس نبودن فن بلور داخلی است که بعد از مدتی باعث لرزش پنل داخلی شده در طول استفاده و بی‌توجهی به این لرزش‌ها به‌مرور باعث شکستن این سینی می‌شود که آب خارج‌شده از این تر روی فن بلور یا جلوی آن ریخته شده و به بیرون پرتاب می‌شود. حالا که علت شکستن سینی ناودانی رامتوجه شدیم ، چطور آن را تشخیص دهیم  ؟


یکی از راه‌هایی که می توان شکستگی سینی ناودانی را تشخیص داد  این است که هنگامی که این مشکل به وجود می ایذ در واقع  یک ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد ایجادشده است و بعد از مدتی به دلیل اینکه آب از آن ترک خارج می‌شود و این آب معمولاً کثیف است این ترک سیاه شده و کاملاً قابل‌دیدن می‌شود و مانند بک خط سیاه روی قاب سفید پنل خودنمایی می‌کند.


ما به شما پیشنهاد میکنیم که  برای جلوگیری از این اتفاق، در فواصل یک تا دوساله حتماً کولر گازی خود را سرویس کرده و اگر در هنگام تابستان کولر گازی صدای غیرعادی به گوش می‌رسد مانند لرزش یا چیزی شبیه به این نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید.

  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

گاهی پیش می آید که کولر گازی که خریده اید ندانید مارکش چیست و بعد جستجو و دیدن مارک آن بفهمید که کولر گازی شما اینورتر است. حال که فهمیدید که کولر گازی شما مارکش چیست ممکن است بخواهید درباره آن جستجو کنید و معایب و مزایای آن را نسبت به دیگر کولر گازی ها پیدا کنید. در اینجا ما قصد داریم که مزایا و معایب کولر گازی اینورتر را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.


کولر گازی اینورتر چیست؟


کولر گازی اینورتر سیستم جدیدی در صنعت تهویه مطبوع است که توانسته با کم کردن مصرف برق گام بزرگی در پیشرفت در این عرضه بردارد البته شایان ذکر است که مزایا و معایبی هم در این زمینه وجود دارد که با پیشرفت زمان مطمئنا قابل برطرف کردن است.

در این مقاله به شرح نحوه کارکرد کولر گازی اینورتر نمی‌پردازیم بلکه به صورت کلی به بخشی از مزایا و معایب این سیستم خواهیم پرداخت.

البته قبل از ذکر هر توضیح باید به این نکته توجه داشت که اینورتر یک وسیله نیست که روی کولر گازی نصب شده باشد بلکه اینورتر یک تکنولوژی یا سیستم است که با در کنار هم قرار دادن یک سری سخت افزار و نرم افزار قابلیت استفاده را خواهد داشت

به همین دلیل شاید سوال بعضی از دوستان این باشد که ایا می‌توان کولر گازی قدیمی را کم مصرف کرد یا اینکه آن را اینورتر دار کرد؟ که جواب آن خیر است.


مزایای کولر گازی اینورتر


 1. مصرف کم برق:

این نوع از کولر گازی 30 تا 60 درصد در مصرف برق صرفه جویی کرده که یکی از بزرگ‌ترین مزایای این سیستم است.


2. صدای کم دستگاه نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر

3. زیبایی پنل‌های دستگاه

4. هماهنگ شدن با سیستم‌های روز دنیا مانند WiFi و...


معایب کولر گازی اینورتر


1. هزینه زیاد این کولر گازی نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر کولر گازی که این افزایش هزینه از 20 تا 40 درصد قابل تغییر است.


2. به دلیل اینکه تمامی برنامه‌های صادر شده در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر می‌شود در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست.


3. انحصار خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریاداری شود امکان روبرور شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است.


4. برای تعمیر این کولر گازی نیاز به تعمیرکاران متخصص بوده که علاوه بر تجربه نیاز به دانش فنی بالایی نیز هست.


سیکل مکانیکی و سرمایشی کولر گازی اینورتر کاملا مشابه کولر گازی معمولی است. اما مدار الکتریکی فرمان و نحوه راه اندازی این دو با هم کاملا متفاوت است. مزایا و معایب کولر گازی اینورتر از همین تفاوت ناشی می شود.


  • azam aghaie
  • ۰
  • ۰

نصب کولر گازی در اهواز

نصب کولر گازی شامل نصب پنل داخلی و نصب پنل بیرونی می شود که باید حساب شده و دقیق انجام شود بنابراین نصب کولر گازی یا نصب کولر اسپیلت خود را به یک نصاب کولر گازی متخصص بسپارید. اگر به تعمیرات کولر گازی ، نصب کولر گازی در اهواز ، نصاب کولر گازی شرق تهران ، نصاب کولر گازی غرب تهران ، نصاب کولر گازی جنوب تهران ، نصاب کولر گازی در کرج ، نصاب کولر گازی جنرال و … احتیاج داشتید با ما تماس بگیرید.


نصاب کولر گازی در اهواز:


نصب کولر گازی و راه اندازی کولر گازی به علت اینکه از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده ، باید توسط نصاب کولر گازی انجام شود چرا که نیاز دارد که توسط کابل برق و لوله های مسی هر دو پنل به هم متصل شده و در محل مناسبی نصب گردند پس جهت نصب کولر گازی خود یا نصب کولر گازی در اهواز و سایر نقاط ایران به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصص و با رعایت اصول نصب و راه اندازی با ما تماس گرفته تا بهترین نصاب کولر گازی نزد شما اعزام شود.


مراحل نصب کولر گازی در اهواز :

 

نصب یونیت بیرونی کولر گازی

نصب یونیت داخلی کولر گازی

نصب برق کولر گازی و ابزارهای الکترونیکی آن که شامل فیوز مناسب از نوع فیوز کندکار و همچنین کابل استاندارد

انجام لوله کشی کولر گازی

وکیوم کردن کولر گازی


نصب یونیت بیرونی کولر گازی اسپیلت :

 


1. محل نصب یونیت بیرونی کولر گازی باید استحکام لازم برای تحمل وزن دستگاه را داشته باشد و تا جایی که می شود در معرض تابش مستقیم آفتاب نباشد چون سبب کاهش عملکرد سرمایی کولر گازی می گردد.


2. محل نصب باید به گونه ایی انتخاب گردد که هوای خروجی و صدای دستگاه ، برای همسایگان مزاحمت ایجاد نکند.


3. ورودی و خروجی کولر گازی نباید پوشانده شود و باید طوری نصب شود که هوای مورد نیاز به راحتی توسط آن دمیده شود.


4. توجه کنید در محل نصب ، خطر نشت گازهای قابل اشتعال وجود نداشته باشد.


5. فضای لازم برای نصب و عملیات سرویس را در نظر بگیرید و اگر چند دستگاه یونیت بیرونی است ، فاصله حداقل 80 سانتی متر را رعایت کنید.


6. محل نصب یونیت بیرونی کولر گازی حتی الامکان نزدیک خروجی دودکش ، هود آشپزخانه و محل های آلوده به ذرات معلق در هوا نباشد چون این چربی ها سبب کثیف شدن سطح کویل کندانسور می گردد و به دنبال آن ضریب انتقال حرارت کاهش می یابد.



نصب یونیت داخلی کولر گازی اسپیلت :

 


1. یونیت داخلی در نزدیکی یا مجاورت وسایل گرمازا نصب نشود و باید محل نصب حداقل یک متر با دیگر وسایل برقی از جمله صوتی تصویری و … فاصله داشته باشد.


2. ابتدا نقشه صفحه پشتی یونیت و موقعیت سوراخ ها را با مداد روی دیوار تعیین کنید سپس عملیات سوراخ کاری را شروع کنید. توجه کنید سوراخ باید نسبت به بیرون کمی شیب داشته باشد.


3. به وضعیت خروجی لوله آب کندانسور توجه کنید چرا که هر گونه نشتی از محل اتصالات سبب تخریب رنگ و تبله کردن دیوار می شود.


4. لوله تخلیه آب ، کابل برق و لوله های مسی رفت و برگشت را توسط نوار پرایمر به صورت یک مجموعه لوله ببندید و توجه کنید لوله تخلیه آب در زیرترین سطوح افقی قرار گیرد.


5. هنگام انتخاب محل نصب توجه کنید محلی را انتخاب کنید که اتصال بین یونیت بیرونی و داخلی راحت باشد.

  • azam aghaie