روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

  • ۰
  • ۰

علت پرتاب آب کولر گازی

آیا میدانید دلیل پرتاب آب کولرگازی از پنل داخلی آن چیست ؟


شما هم با این مشکل روبرو شده باشید که هنگام استفاده از کولر گازی از پنل داخلی آن قطرت آب به بیرون پرتاب می‌شود؟

پرتاب آب کولرگازی یکی از بدترین حالاتی است که برای یک کولر گازی در فصل گرم سال اتفاق میافتد زیرا در این حالت شما قادر به استفاده از کولر گازی خود نخواهید بود. زمانی که این اتفاق میافتد علاوه بر خساراتی که می‌تواند به خانه شما مانند خراب کردن گچ، خراب کردن کاغذدیواری و فرش شما وارد کند و مجبور به تعمیر فوری آن می شوید.  پس از علت پرتاب آب کولر گازی آگاه باشید تا کمتر دچار مشکل شوید .


علت پرتاب آب از پنل داخلی کولر گازی چیست؟

 

همانطور که می دانید پرتاب آب از کولر گازی علت‌های زیادی می‌توانید داشته باشد که ما در مهمترین  علت‌های آن‌که در اکثر کولر گازی اتفاق می افتد پرداخته ایم .


اولین  و شایع ترین علت پرتاب آب کولر گازی یا همان اسپیلت، کمبود گاز اسپیلت است . جالب است بدانید شارژ کولر گازی ارتباط مستقیمی با این سیکل سرمایش دارد  .

اگر به هر دلیلی گاز کولر گازی از یک مقدار معینی  کمتر باشد در سیکل سرمایش اختلالی رخ می دهد  و سیکل  به هم می‌ریزد و باعث می‌شود تا فین‌ها یا کویل های پنل یخ بزند و در فاصله‌ای که کمپرسور کولر گازی شما کنتاکت می‌کند یا موقتاً از کار میافتد این یخ‌ها آب‌شده و از روی پنل لیز خورده جلوی پرتاب باد کولر افتاده و به‌وسیله پرتاب باد به سمت بیرون پرت می‌شود .


حال اگر کمبود گار اسپیلت عامل این مشکل باشد راه کار چیست ؟ باید گفت که  بهترین راه برطرف کردن این مشکل این است که کولر گازی اسپیلت خود را نشت‌یابی کرده و زمانی که از نبود نشتی یا برطرف شدن آن اطمینان پیدا کردید  کولر خود را شارژ گاز کنید تا این مشکل کاملا  برطرف شود.


دومین علت پرتاب آب کولر گازی ،  شکستن سینی یا قاب ناودانی آب می باشد که آب از آن به‌صورت قطره‌قطره روی فن بلور یا جلوی آن ریخته و به سمت بیرون پرتاب می‌شود حال باید بدانیم که علت شکستن سینی ناودانی چیست ؟

 

علت شکستن سینی ناودانی چیست ؟


یکی از علت‌هایی که سینی ناودانی دچار شکستگی می شود  درست نصب نشدن پنل یا بالانس نبودن فن بلور داخلی است که بعد از مدتی باعث لرزش پنل داخلی شده در طول استفاده و بی‌توجهی به این لرزش‌ها به‌مرور باعث شکستن این سینی می‌شود که آب خارج‌شده از این تر روی فن بلور یا جلوی آن ریخته شده و به بیرون پرتاب می‌شود. حالا که علت شکستن سینی ناودانی رامتوجه شدیم ، چطور آن را تشخیص دهیم  ؟


یکی از راه‌هایی که می توان شکستگی سینی ناودانی را تشخیص داد  این است که هنگامی که این مشکل به وجود می ایذ در واقع  یک ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد ایجادشده است و بعد از مدتی به دلیل اینکه آب از آن ترک خارج می‌شود و این آب معمولاً کثیف است این ترک سیاه شده و کاملاً قابل‌دیدن می‌شود و مانند بک خط سیاه روی قاب سفید پنل خودنمایی می‌کند.


ما به شما پیشنهاد میکنیم که  برای جلوگیری از این اتفاق، در فواصل یک تا دوساله حتماً کولر گازی خود را سرویس کرده و اگر در هنگام تابستان کولر گازی صدای غیرعادی به گوش می‌رسد مانند لرزش یا چیزی شبیه به این نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید.

  • ۹۸/۰۲/۱۶
  • azam aghaie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی