روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

  • ۰
  • ۱

کابینت سازی

کابینت و کابینت سازی یکی از وسایل آشپزخانه هست که در زیبایی خانه بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر زیبایی ظاهری کابینت‌ها، به دو نکته‌ی دیگر باید توجه داشت؛ یکی آن‌که کابینت‌ها باید جنس مناسبی داشته باشند و دوم آن‌که باید به‌خوبی و به‌طور اصولی نصب شوند. با استفاده از خدمات متخصصین و افراد کاربلد درزمینه‌ی کابینت، این سه مورد، یعنی زیبایی، جنس خوب و نحوه‌ی نصب اصولی، به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

کابینت سازی حرفه ای است که همیشه درخواست کننده دارد. ساخت کابینت آشپزخانه بخشی از دکوراسیون داخلی منازل است و از اهمیت زیادی برخوردار است. آشپزخانه فضایی برای پخت و پز غذا و همچنین محلی برای غذا خوردن اعضای خانواده است. طراحی و ساخت کابینت با رنگبندی و متریال مختلف، فضای آشپزخانه را دلپذیرتر می کند.


خدمات کابینت سازی
طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را کابینت سازی گویند. خدمات کابینت سازی از ایده و طراحی شروع می شود و تا نصب کابینت ادامه دارد. البته همیشه امکان استفاده از خدمات کابینت سازان برای تعمیر و تعویض کابینت های قدیمی هم وجود دارد. یک کابینت سازی خوب در تهران می تواند طرح مورد نظرتان را با متریال دلخواه تان اجرا کند.

یراق

به تمامی ابزار آلاتی که برای ساختن  و یا به اصطلاح مونتاژ کابینت  احتیاج است  یراق  می گویند .  به طورکلی به تمام وسایل غیر مصرفی از جمله  چکش، گیره ، سرمته، پرما (دریل) ، اره، پیچ بند دستی ، پیچ بند برقی ، پیچ بند شارژی ، پیچ گوشتی دو سو ، پیچ گوشتی چهارسو ، و غیره اطلاق می‌شود در حالی که یراق در حین کار و مونتاژ کابینت به مصرف می‌رسند.

لولا

لولای mdf  معمولاً برای ورق با ضخامت 16  میلی‌متر تا 20  میلی‌متر طراحی شده که در ابتدا به شکل روکار طراحی شده بود .  لولای روکار آن است که در کابینت به گونه‌ای  اندازه بندی و ساخته و نصب می‌شود که در، بر روی لبه جدار و دیواره کابینت تعبیه شده  و آن را بپوشاند . به طور کلی اندازه در  برابر  با ابعاد دهانه در به علاوه 16  میلی‌متر اضافه از هر چهار طرف  می باشد . در محل نصب لولا سوراخی به قطر سی و پنج میلی‌متر در لبه کناری در ایجاد می‌شود .

دستگیره

همانطور که می دانید دستگیره  کابینت برای باز و بسته کردن  در یا کشو در محل مورد نظر نصب می‌شود . محل نصب  باید متناسب  با جهت باز و بسته شدن در ها باشد  . ولی قابل ذکر است که  محل قرار گرفتن در تا حدودی سلیقه ای است  . ولی بر اساس یک الگوی کلی ،  دستگیره کشوها در حد فاصل وسط ضلع طولانی‌تر بالایی تعبیه  . دستگیره کابینت‌های دیواری در گوشه پایینی در قرار می‌گیرند. دستگیره  ها می‌تواند تک پایه  و دو پایه  تک پایه  یعنی اینکه  با ایجاد یک سوراخ و رد کردن یک پیچ در جای خود محکم  ‌شود، و دو پایه یعنی  با دو عدد پیچ در جای خود قرار می‌گیرد. این دستگیره ها  میتواند از جنس پلاستیک یا استیل باشند   .

پایه

پایه زیر کابینت از جنس تمام پلاستیک و نوع  پلاستیک و فلز در اندازه‌های ۵ ،۶، ۷٫۵، ۸، و ۱۰ سانتی‌متر در طرح‌های  گوناگون مانند استیل براق ، استیل مات و … ساخته می شود . معمولاً در هر یک از چهار گوشه هر کابینت زمینی یک پایه قرار می‌گیرد و بهتر است فاصله پایه‌ها بیشتر  از ۵۰ سانتی‌متر نشود .


برای ساخت کابینت هر کسی تجربه و مهارت کافی ندارد پس اگر قصد کابینت سازی دارید می توانید به خدمت از ما اعتماد کنید 


  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • azam aghaie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی