روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

  • ۰
  • ۰

سرویس کولر گازی

با وجود این که اول بهار است اما هوا رو به گرما رفته و یکی از بحث‌های داغ خانواده‌ها بحث کولرها است و انواع و اقسام جستجوها در اینترنت مربوط به نصب، سرویس و یا تعمیر کولرهای آبی یا گازی در مناطق مختلف تهران است. ما نیز لازم دانستیم نکاتی پیرامون کولرهای گازی، نصب کولر گازی، نصب اسپیلت و سرویس کولر گازی و اسپلیت قبل از استفاده از آن بیان کنیم.

چند سالی است کولرهای منازل به یکی از سوژه‌های خنده و جوک ساختن تبدیل شده و انواع و اقسام شوخی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی از آن خود کرده است. این که پدر خانواده به عنوان سردمدار منزل، کنترل روشن و خاموش کردن کولر را در دست دارد. اما جدای از جنبه شوخی و خنده، کولرها یکی از ضروریات هر خانه‌ای در فصل گرما است و لزوم آشنایی با عملکرد آن بر کسی پوشیده نیست.

سال‌هاست برای رهایی از گرمای طاقت فرسا و رو به افزایش زمین، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و حدود صد سالی است که کولرها وارد منازل مردم شده است. کولرهای آبی و گازی، انواع اسپیلت‌ها، انواعی از کولرها هستند که ما مورد استفاده قرار می‌دهیم تا در فصل تابستان از خنکای لذت‌بخش آن و فرار از جهنم بیرون استفاده کنیم.

یکی از انواع کولرها همان طور که گفته شد کولر گازی است که در انواع برندها و مدل‌ها ساخته می‌شوند و روز به روز نیز در کیفیت‌ها، نوع و شکل‌های مختلف تغییر می‌یابند.

نکاتی پیرامون سرویس کولر گازی و اسپلیت در منزل

اما در کنار استفاده از خدمات شرکت‌های خدماتی، شما می‌توانید با رعایت نکاتی هر چند کوچک و ساده خودتان نسبت به سرویس کولر گازی و اسپلیت منزلتان اقدام کنید. با ما  با آموزش نکاتی پیرامون سرویس کولر گازی و اسپلیت همراه باشید.

  • اول ایمنی

برای این که خطری شما را تهدید نکند، در مرحله اول برق کولر گازی و اسپلیت را قطع کنید.

  • باز کردن قاب جلویی پنل

شما در این مرحله باید قاب جلویی پنل را بازکرده و فیلترهای آن را درآورید و با استفاده از فشار آب، آن را تمیز بشویید تا هرگونه خاک و گرد و غباری از روی ان شسته شود.

  • شست‌و‌شوی پنل داخلی

کویل‌های کولر گازی در واقع وظیفه خنک کردن و تهویه هوا را بر عهده دارند، از این رو مهم‌ترین قسمت در سرویس کولر گازی و اسپلیت، شستن و تمیز کردن فین‌ها یا کویل‌های کولرهای گازی است. شما می‌توانید به ‌وسیله یک ساعت قبل از تمیز کردن کویل‌ها، از یک مایع گاز پاک‌کن استفاده کرده و روی کویل‌ها بپاشید تا کف کند و بعد از یک ساعت که چربی‌ها خوب خیس شد، با یک شیشه‌شوی به عنوان آب‌پاش، کویل‌ها را کاملا خیس کرده و  با یک برس نرم یا مسواک، پرزها و گرد و خاک را از روی آن تمیز کنید.

اما باید بدانید سرویس کولر گازی و اسپلیت، تعمیر و یا نصب کولرها، یک وظیفه تخصصی است و بهتر است برای این امور از متخصص آن بهره بگیرید. شما می‌توانید هر گونه تعمیرات جزیی و کلی در زمینه کولرهای منازلتان را از ما بخواهید. 

  • ۹۸/۰۱/۳۱
  • azam aghaie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی