روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم به مشکل رایج کولر های گازی بپردازیم. کولر گازی اسپیلت از دسته سیستم سرمایشی است که امروزه استفاده از آن بسیار باب شده است ، همانطور که می دانید کولر گازی نیز مانند هر وسیله برقی دیگری ممکن است دچار مشکل شود بنابراین بهتر است با مشکلات رایج در کولر های گازی آشنا شوید تا در صورت مشاهده بتوانید اقدام لازم را انجام دهید. اگر مشکل کولر گازی شما برطرف نشد در اینصورت تعمیرات کولر گازی خود را به یک تعمیرکار کولر گازی بسپارید تا تعمیرات تخصصی کولر گازی انجام شود آنگاه با خیالی آسوده اقدام به راه اندازی کولر گازی خود نمایید.


سرویس کولر گازی :

 

برای اطمینان از خوب کار کردن کولر گازی ، باید چند مدت یک بار یا حداقل سالانه کولر گازی سرویس شود که برای انجام سرویس کولر گازی شما باید با سرویسکار کولر گازی تماس بگیرید تا کولر گازی اسپیلت شما را سرویس کند. شما با انجام سرویس سالانه کولر گازی اسپیلت خود سبب افزایش طول عمر کولر گازی و افزایش راندمان کولر اسپیلت خود می شوید.



۱-  کثیف بودن فیلتر کولر گازی :

 


یکی از قطعات کولر گازی اسپیلت split ، فیلتر هوای کولر گازی می باشد که باید به موقع سرویس شده و تمیز گردد زیرا اگر این کار به موقع انجام نشود علاوه بر کاهش راندمان کولر گازی سبب آسیب به دیگر قطعات کولر گازی نیز می شود بنابراین چند مدت یکبار اقدام به تمیز کردن فیلتر هوای کولر گازی خود نمایید. پس یک مشکل رایج کولر های گازی ، کثیف بودن فیلتر هوا می باشد.


 


۲-  کم بودن سرمای کولر گازی :

 


یک مشکل رایج کولر های گازی ، گرم بودن باد کولر گازی اسپیلت است که دلیل عمده کم شدن خنک کنندگی کولر گازی ، کمبود گاز دستگاه می باشد که در اثر نشتی گاز به وجود می آید بنابراین در اولین فرصت تست نشتی کولر گازی را انجام داده و اقدام به رفع این مشکل نمایید.


 


۳- آیا فن بیرونی (کندانسور) به خوبی عمل می کند ؟

 


مسئولیت فن بیرونی کولر گازی منتقل کردن گرمای خانه شما به فضای بیرون از منزل می باشد. خوب کار نکردن فن بیرونی باعث می شود نتواند سرمای مناسبی را جایگزین گرمای داخل خانه نماید بنابراین کمپرسور بیش از اندازه گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل می گردد. بنابراین خوب کار نکردن فن ، یک مشکل رایج کولر های گازی می باشد.


 


۴-  معیوب بودن کنترل الکتریکی :

 


خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی یک مشکل رایج کولر های گازی اسپیلت می باشد که در صورت بروز مشکل در این قسمت امکان به وجود آمدن هر مشکلی وجود دارد ازجمله طبق برنامه نبودن کارکرد دستگاه  یا خاموش شدن کولر گازی و …


 


۵-  توجه با کابل ها :

 


علت خاموش شدن ناگهانی و به طور خودکار کولر گازی می تواند به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی باشد که با مشکل سیمکشی روبه رو باشید. خراب بودن سیم کشی کولر گازی بسیار خطرناک است و ممکن است سبب آتش گردد.


 


  • ۹۸/۰۲/۱۵
  • azam aghaie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی