روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

روزانه نوشت اعظم خانم

روزانه نوشت درباره آشپزی و زندگی شخصی اعظم

  • ۰
  • ۰

بررسی علت یخ زدگی و برفک زدن کولر گازی و ارائه راه حل رفع آن، در این مطلب به عوامل موثر در یخ زدگی و برفک زدن کولر گازی می پردازیم و برای حل آن راه حل هایی پیشنهاد داده ایم. اگر ساکن تهران هستید با توجه به هزینه های بالای تعمیر کولر گازی تهران ، اگر از این نکات آگاهی داشته باشید، بسیار راحت تر و سریع تر و با صرف هزینه ای کمتر مشکل کولر گازی خود را برطرف خواهید کرد.

کمبود گاز یکی از عواملی است که سبب می شود کولر گازی در حالت سرمایش دچار یخ زدگی شود دقت داشته باشید که اگر کولر گازی فقط در حالت سرمایش دچار یخ زدگی می شود این مشکل میتواند به دلیل کمبود گاز باشد ولی اگر در حالت گرمایش دچار یخ زدگی شده است (پنل داخلی دچار یخ زدگی شده است) باید شیر چهارطرفه را بررسی کنید شاید به علت خراب شدن شیر چهار طرفه باشد و یا برد کولر گازی آسیب دیده باشد. ما در این مطلب به دلایل یخ زدن کولر گازی پرداخته ایم.


چه زمانی کولر گازی دچار یخ زدگی می شود؟

اگر با روشن کردن کولر گازی در همان ابتدای شروع به کار لوله ها شروع به یخ زدن می کنند و در فاصله ۱۵ دقیقه لوله ها یخ می زنند، در این صورت باید کولر گازی را نشت یابی کنید و عمل گاز گیری انجام شود تا دلایل یخ زدن کولر گازی مشخص گردد. در نظر بگیرید اگر یخ زدگی در صبح و یا آخر شب می باشد، در کولر های پنجره ای درجه ترموستات را کم کنید و در کولر های دو تکه ای درجه ترموستات را بالا ببرید بطوریکه کولر OFF کند.

در بعضی از موارد علت یخ زدگی و برفک زدن کولر گازی می تواند کثیف بودن بودن کولر باشد که این مشکل را می توان با سرویس کردن کولر گازی و شستشوی آن برطرف کرد. دقت داشته باشید که اگر فشار گاز در کولر گازی دو تیکه مناسب بود ولی باز هم دچار یخ زدگی می شود باید برد الکترونیک کولر گازی را بررسی نمایید زیرا که اغلب معیوب شدن برد کولر سبب بوجود آمدن این مشکل خواهد شد و اغلب با تعمیر و یا تعویض برد این مشکل حل خواهد شد.


مداوم کار کردن کمپرسور کولر گازی یک از علل یخ زدگی و برفک زدن کولر گازی

یکسره کار کردن کمپرسور می تواند به دلیل خراب شدن سنسور کولر گازی یا خراب شدن برد و یا معیوب شدن کمپرسور باشد که این یکسره کار کردن کمپرسور باعث می شود قسمت هایی از کولر گازی و پنل داخلی دچار یخ زدگی شود. نکته دیگری که باید در نظر گرفت خراب شدن فن داخلی (اواپراتور) می تواند باشد که از مهم ترین قطعات کولر گازی می باشد که باعث کشیده شدن هوای گرم به داخل پنل می شود . 

اگر فن داخلی قادر به تخلیه کردن هوای سرد از روی کویل های داخلی (اواپراتور) نباشد، در این صورت پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد. بهتر است بدانید تخلیه نشدن هوا بطور کامل می تواند به دلیل خرابی فن یا کثیف بودن فیلتر ها یا سوختن موتور فن باشد، که هر یک از این موارد می تواند سبب یخ زدن قسمت های مختلف کولر گازی شود.


  • ۹۸/۰۲/۰۳
  • azam aghaie

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی